Legenda:
1 rezerwacja niemożliwa
1 brak miejsc wolnych
1 dzień bezpłatny
1 termin wydarzenia
1 wybrana data
1 rezerwacja niemożliwa
1 brak miejsc wolnych
1 dzień bezpłatny
1 termin wydarzenia
1 wybrana data
07
środa
środa
17.00
UNIWERSYTET DLA DOROSŁYCH
Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie - Pałac Ostrogskich
Okólnik 1, 00-368 Warszawa
Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie - Pałac Ostrogskich
Okólnik 1, 00-368 Warszawa
Uniwersytet dla Dorosłych to cykl wykładów prowadzonych przez pracowników merytorycznych Muzeum Fryderyka Chopina. Różnorodne zainteresowania prelegentów gwarantują bogaty program pozwalający spojrzeć na dziedzictwo chopinowskie z odmiennych perspektyw – muzykologa, historyka sztuki, konserwatora zabytków, archiwisty.
Miejsce: sala konferencyjna Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, ul. Tamka 43, 00-355 Warszawa oraz online.
Termin: wybrane środy, godz. 17:00
Koszt jednego wykładu: 10 zł
Koszt karnetu na cały semestr (9 wykładów): 60 zł
********************************************************************************************
Ostatni polski romantyk: twórczość symfoniczna Mieczysława Karłowicza Prowadzący: Łukasz Kaczmarowski
Nikt nie wie, jak potoczyłaby się kariera kompozytorska Mieczysława Karłowicza, gdyby nie jego przedwczesna śmierć na stoku Małego Kościelca. Mimo że skromny liczebnie, dorobek Karłowicza odcisnął swój niezatarty ślad na muzyce polskiej i jej dalszym rozwoju w XX wieku. Kompozytor zasłynął z twórczości pieśniowej, swojego Koncertu Skrzypcowego, ale przede wszystkim jako autor sześciu poematów symfonicznych, które cechuje z jednej strony niezwykła uniwersalność i eklektyzm języka muzycznego, z drugiej zaś – zupełnie nowatorskie, filozoficzne podejście do programowości. W życiorysie Karłowicza pojawia się również ważny wątek chopinowski: w 1904 roku kompozytor wydał opracowanie nieznanych dotychczas pamiątek po Chopinie, przede wszystkim listów, do których dotarł podczas szczegółowej kwerendy. O niektórych z nich wiemy dziś jedynie z owej publikacji, gdyż nie przetrwały pożogi II wojny światowej bądź zostały uznane za zaginione. Tak oto jeden z najważniejszych polskich symfoników, którego twórczość stoi na skraju późnego romantyzmu, przyczynił się do lepszego poznania życia swojego wielkiego poprzednika.